1. Florile, legumele si fructele. Acestea sunt întotdeauna puse in mod strategic la intrarea in magazin pentru că ele creaza buna dispoziție, lucru crucial pentru a face cumparături.Nesabuite.
2. Gresia. Oare cum ajută banala gresie supermagazinele ca sa vandă mai mult? Simplu, atunci cand mergi cu caruciorul pe o gresie de mici dimensiuni si evident cu multe rosturi, caruciorul scoate un zgomot sacadat și o trepidatie ritmica si neplăcută . Clientul in mod instinctiv isi incetineste deplasarea , astfel petrecând mai mult timp in magazin. A tine cat mai mult timp clientul in magazin este de asemenea crucial pentru magazine.
3. Muzica . Ea este de obicei lentă si este menita tot pentru a ține clientul mai mult timp in magazin.
4. Produsele cu preturile cele mai mari sunt asezate strategic pe rafturile de la nivelul ochilor. Lucrurile ieftine sunt aranjate pe rafturile de la nivelul genunchilor. Ai facut vreodata o mica statistica ca sa vezi de pe care rafturi iti cumperi produsele?
5. Marimea carucioarelor. In ultimii aproximativ 10 ani volumul cărucioarelor a crescut cu 40%. Aceasta stratagema a adus supermarketurilor vanzari considerabil mai mari. Cati dintre noi nu cumparam lucruri inutile? Si daca credeai ca ai scapat îti prezentam si punctele 6, 7 si 8.
6. La casa marcat . Aici sunt expuse in special dulciuri. Si cui nu-i plac dulciurile? Cand mergi cu un copil in supermarket si vrei totusi sa-l mai protejezi de excesul de zahar poti evita raioanele care vand diabet in stare pura . Dar ajungi la casa de marcat si acolo nu mai ai scapare,copilul este nervos si nerabdator ca sa plece din magazin, îti cere dulciuri si in final cedezi. Comportamentul copiilor ca de altfel toate trucurile folosite de marile retele de magazine au fost studiate de psihologi.
7. Plata cu cardul. Aceasta modalitate de plata te face sa cumperi mai mult, sa risipesti de fapt. Cand ai numerar si cumperi de aici ceva , de dincolo altceva platesti cu numerar si vezi ca banii sau împuținat. Acest lucru te face sa fii mai prudent si mai econom. Cea ce este intotdeauna bine. Cu cardul cumperi fara sa conștientizezi ca arunci cu banii.
8. La intrarea in supermagazin suntem intampinati de o multitudine de produse cu etichete stridente care anunta reduceri si mega reduceri de pret. Sunt atat de multe si de agresive incat omului i se induce subliminal senzatia ca toate produsele sunt la super-pret.
Articol scris de: Liviu Teodoru